
Judges don’t do politics, it is said; the judges do not decide according to the times of politics, it can be added; right or wrong, a judge’s decision must be respected, it can be concluded. Perhaps it will be true for ordinary judges. Some doubts about these three assumptions cannot fail to arise when the decision is made by a constitutional judge whose task is precisely that of judging politics, of course according to a regulatory canon whose normativity, however, leaves ample room for discretion. And, in the upside-down world in which we now live, the three assumptions struggle to persist when the decision of one judge intends to judge the decision of another judge, belonging to another judicial system, of which it postulates, thanks to agreed pact clauses, the exclusive competence and, consequently, the supremacy... (segue)
ITALIA - DOTTRINA
Sport e regolazione giuridica dell’impact investing: un’opportunità per l’impiantistica sportiva
Angelo Francini (28/07/2025)
ITALIA - DOTTRINA
Il (non) intervento dell’ARERA nella digitalizzazione del Servizio Idrico Integrato
Andrea Giocondi (28/07/2025)
ITALIA - DOTTRINA
Gli IPCEI come modello di politica industriale europea
Gian Paolo Manzella (28/07/2025)
ITALIA - DOTTRINA
Le novità introdotte dal d.l. 'sicurezza' in materia di prevenzione antimafia
Tommaso Passarelli (28/07/2025)
ITALIA - DOTTRINA
Il codice del terzo settore nella dimensione regionale: il caso piemontese
Chiara Rondinelli e Chiara Silvestrini (28/07/2025)
ITALIA - DOTTRINA
Spunti in tema di lavoro a distanza e diritto alla disconnessione
Dario Calderara (28/07/2025)
ITALIA - DOTTRINA
Intelligenza Artificiale, monitoraggio e controllo dei lavoratori in una prospettiva di regolazione 'a geometria variabile'
Umberto Gargiulo (28/07/2025)
ITALIA - DOTTRINA
Trasparenza, mercato, sindacato: un aiuto dall’IA?
Nicola Deleonardis (28/07/2025)