Judges don’t do politics, it is said; the judges do not decide according to the times of politics, it can be added; right or wrong, a judge’s decision must be respected, it can be concluded. Perhaps it will be true for ordinary judges. Some doubts about these three assumptions cannot fail to arise when the decision is made by a constitutional judge whose task is precisely that of judging politics, of course according to a regulatory canon whose normativity, however, leaves ample room for discretion. And, in the upside-down world in which we now live, the three assumptions struggle to persist when the decision of one judge intends to judge the decision of another judge, belonging to another judicial system, of which it postulates, thanks to agreed pact clauses, the exclusive competence and, consequently, the supremacy... (segue)
ITALIA - DOTTRINA
La funzione democratica della partecipazione al procedimento: alcune considerazioni a partire dalle recenti riforme in materia di dibattito pubblico
Martina Dell’Omarino (15/05/2024)
ITALIA - DOTTRINA
La tutela degli stranieri contro le discriminazioni nella giurisprudenza costituzionale più recente
Carla Di Martino (15/05/2024)
ITALIA - DOTTRINA
A proposito di insegnamento, istruzione ed educazione
Raffaele Marzo (15/05/2024)
ITALIA - DOTTRINA
Forme di governo in trasformazione? Francia e Italia ad oltre un anno di legislatura tra istinti riformatori ed interpretazioni costituzionali
Piercarlo Melchiorre (15/05/2024)
ITALIA - DOTTRINA
Gli approvvigionamenti pubblici tra qualificazione e aggregazione delle stazioni appaltanti
Massimo Nunziata (15/05/2024)
ITALIA - DOTTRINA
Brevi note sulla disciplina costituzionale dell’elezione del Presidente della Repubblica
Davide Paris (15/05/2024)
ITALIA - DOTTRINA
Una nuova visione circolare per i rifiuti elettronici
Anna Pellegrini (15/05/2024)
ITALIA - DOTTRINA
CALENDARIO SENATO 7-16 MAGGIO 2024
(08/05/2024)